Veel gestelde vragen

​​​​​​​

Algemene vragen​​​​​​​

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbescheiden of entreetickets?

Uw vliegticket ontvangt u na uw betaling.
De boekingsbevestiging sturen we naar het e-mailadres van de hoofdboeker.
De voucher van uw entreeticket voor de tour en/ of accommodatie en/ of huurauto krijgt u na de betaling naar het e-mailadres van de hoofdboeker. Deze dient u vervolgens uit te printen en mee te nemen naar de tour en/ of accommodatie en/ of huurauto, dit is namelijk uw toegangsbewijs. Het is ook mogelijk om deze op uw telefoon te laten zien.

Wanneer is het zeker dat de reservering niet is vervallen?

Zodra u binnen 3 dagen na uw bevestiging heeft betaald, dan staat de datum van uw bestelling vast. Wij gaan ervan uit dat alle reizen en of bestelde producten doorgaan, mocht de door u geboekte reis geannuleerd worden vanuit Blue Bird Travel BV door een noodgeval, dan zullen wij u hier zo snel mogelijk op de hoogte brengen en verdere opties met u bespreken om uw boeking te verzetten naar een andere datum en/of u ontvangt de betaalde reissom terug.

​​​​Mag ik geneesmiddelen/medicijnen meenemen?

Als uw arts u geneesmiddelen heeft voorgeschreven, zorg dan dat u het recept of doktersvoorschrift bij u heeft. Een medisch paspoort is erg handig en aan te raden om bij u te hebben.
Neem tijdens de reis niet meer geneesmiddelen mee dan nodig voor eigen gebruik. Grote hoeveelheden kunnen voor misverstanden en problemen zorgen.

​​​​​​​Wat moet ik doen als ik te laat ben voor mijn vlucht of tour en ze zijn al vertrokken?

U ontvangt uw definitieve opstaptijd en -plaats in de week van vertrek per e-mail. Wij vragen u om uw e-mail en telefoon goed in de gaten te houden, dit in verband met eventuele wijzigingen van de ​​​​​​​opstaptijd- en of plaats. Raadpleeg hierom uw mail nogmaals op de dag van vertrek. U dient minimaal 3 uren voordat uw vliegtuig vertrekt aanwezig te zijn op de luchthaven en 15 minuten vóór de aangegeven opstaptijd aanwezig te zijn bij de opstapplaats van uw tour. Blue Bird Travel BV is niet
aansprakelijk voor het eventueel missen van uw vlucht en tour.​​​​​​​

​​​​​​​​​​​​Is er een minimumleeftijd om te mogen boeken?

De hoofdboeker moet minimaal 18 jaar zijn voor het
boeken van een vliegticket, tour, accommodatie en het
huren (met een geldig rijbewijs) van een auto.​​​​​​​

​​​​​​
​​​​​​​Zijn de vermelde prijzen per persoon?

De vermelde reissom is per persoon, de reserveringskosten worden eenmalig per boeking berekend. Verder wordt er een
bijdrage van €37,00 per boeking in rekening gebracht.

​​​​​​​Kan ik een specifieke stoel reserveren?

Bij het maken van de boeking van uw vliegticket, kunt u uw stoel zelf uitkiezen door middel van uw boekingsnummer. Wij kunnen dat ook voor u doen als u heeft aangegeven waar u ongeveer zou willen zitten. Wij zullen ons uiterste best doen maar kunnen u niet garanderen dat de gewenste zitplaats beschikbaar is. Tijdens de tour kunnen wij uw wens doorgeven aan de
touroperator, ook dat kunnen we niet garanderen op zekerheid.

​​​​​​
​​​​​​​Boeking wijzigen?

Algemeen
Als u een wijziging in uw boeking wilt aanbrengen, dient u de wijzigingen per e-mail aan te vragen.
Bij elke wijziging van het aangekochte product wordt er standaard €15,- wijzigingskosten in rekening gebracht.

Vliegticket
Bij het omboeken van de datum wat op de vliegticket staat, gelden de omboekingskosten van de vliegmaatschappij. Dat kan bij KLM en Tui zijn. Voor het omboeken van een vliegticket kan dat tot 72 uur voor vertrek en dat kost €120,- per enkele reis.    
Het wijzigen van de naam op de vliegticket kost €70,-.

Accommodatie of tour
Voor het annuleren van de accommodatie of tour gelden verschillende voorwaarden. Deze staan bij uw reservering vermeld

Annuleren algemeen?

Voor de aanschaf van vliegtickets via Blue Bird Travel BV is het afsluiten van een annuleringsverzekering verplicht, zodat wij onze klanten in nood altijd kunnen helpen als er gegronde reden zijn zoals een overlijden van de klant zelf, een familielid uit de 1 e en 2 e graad, een negatief reisadvies van de arts d.m.v. een medische verklaring, negatief reisadvies van het land van bestemming vanwege politieke onveiligheid en
verwoestende weersomstandigheden. Indien een overeenkomst wordt geannuleerd (door de hoofdboeker zelf en bij overlijden van de hoofdboeker, degene die als thuisblijver is doorgegeven) via mail naar: info@bluebirdtravel.nl.
​​​​​​​
Het is in dit geval de Calamiteitencommissie die bepaalt of een ongewone situatie moet worden beschouwd als een calamiteit.

Reisdocumenten

U bent zelf verantwoordelijk om de geldigheid van uw paspoort te controleren voordat u uw boeking doet via Blue Bird Travel BV. Daarvoor kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

Deze dient minimaal geldig te zijn tot na het einde van de
reis. Een rijbewijs is GEEN reisdocument!

Meereizende kinderen moeten een eigen paspoort of identiteitskaart hebben. Vanaf 26 juni 2012 is het ook voor kinderen verplicht om hun eigen reisdocument te hebben om te reizen (eventuele inschrijvingen in het paspoort van hun ouders zijn sinds die datum niet meer geldig).

Wat is VZR?

Blue Bird Travel BV is bij VZR gecertificeerd om pakketreizen
te verkopen. Daarmee is uw aankoop verzekerd. Meer weten over VZR, raadpleeg hun garantielening in de link: https://vzr-
garant.nl/public/pdf/VZR_Garant_Garantieregeling_versie1.1.pdf

​​​Een visum nodig?

Voor sommige landen is een visum vereist. Controleer hier of u een visum nodig heeft: https://visum.nl/visa-quick-check

Betalingen​​​​​​​

Is mijn betaling in goede orde ontvangen?

Aan de hand van uw bankafschrift, kunt u zien of het bedrag van uw rekening is afgeschreven en naar ons is overgemaakt. Indien uw betaling niet op tijd binnen is dan sturen wij u een betalingsherinnering.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Voor een betaling in Euro of in US dollar sturen wij u een
betaallink die wij naar u mailen of u kunt op onderstaande
gegevens zelf overmaken: 
IBAN: NL53 RABO
0344173046 (t.n.v. Blue Bird Travel BV)
BIC: RABONL2U

Vermeld bij de betaling de naam van de hoofdboeker en
het boekingsnummer welke op uw boekingsbevestiging terug
te vinden is.
Nadat wij uw betaling ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt u
een nieuwe boekingsbevestiging per e-mail.

Betalingen

Betalen vanuit het buitenland

​​​​​​​Buitenlandse betalingen met IBAN of BIC
- Betalen met IBAN binnen het SEPA-gebied
- Betalen met BIC buiten het SEPA-gebied
- Betalen met IBAN binnen het SEPA-gebied

Door SEPA (Single Euro Payments Area) is Europa sinds 2014 één
gemeenschappelijke betaalmarkt.
Daardoor merk je binnen Europa geen verschil meer tussen binnenlandse en buitenlandse betalingen.
Doe je een betaling binnen een SEPA-land dan heb je alleen
een IBAN als rekeningnummer nodig.

SEPA-landen De SEPA-landen zijn alle landen binnen de EU,
aangevuld met Noorwegen, IJsland, Liechtenstein,
Zwitserland, Monaco, Andorra, Vaticaanstad, het Verenigd
Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales, Noord- Ierland) en San Marino.

IBAN vinden Als je geld overmaakt naar het buitenland heb je je IBAN (International Bank Account Number) nodig.
Je eigen IBAN staat op je betaalpas en op je rekeningafschrift.
Het nummer bestaat uit 18 letters en cijfers ​​​​​​​en begint met de landcode (in Nederland is dat NL). Het IBAN van de ander staat op de factuur of vraag je na.

BIC (SWIFT-adres) van ons De Bank Identifier Code (BIC) van ons is: RABONL2U.
Heb je een BIC met 11 tekens nodig? Voer dan RABONL2UXXX in. De BIC van een buitenlandse bank vraag je na bij de
betreffende bank.
​​​​​​​
Bij de BIC van Rabobank hoort het volgende adres:
Croeselaan 18
3521 CB Utrecht

Bagage​​​​​​​

Welke bagage mag ik meenemen

U mag per persoon 1 ruimbagage meenemen
Helaas bestaat er geen nationale of internationale regeling voor het gewicht aan koffers en ruimbagage dat je mag meenemen. De enige beperking die is ingesteld is dat bagage maximaal 32
kilo mag wegen en 1 handbagage.
Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij mag je tussen de 5 en 14 kilo handbagage meenemen.
Wil je geen risico nemen? Dan zit je bij 8 tot 10 kilo handbagage in de meeste gevallen veilig. De standaard maximale afmetingen
van handbagage zijn 55x25x35 cm of 55x20x40 cm (lengte x breedte x hoogte).

Mag ik een rollator/rolstoel meenemen?

Het is mogelijk om een rolstoel, rollator of kinderwagen mee te nemen, hier gelden enkele regels voor:
-Hulpmiddelen dienen inklapbaar te zijn, er geldt een
maximum afmeting van 90 x 80 x 40 cm (ingeklapt)
-Er geldt een maximum gewicht van 20 kg
-U dient zelfstandig het vliegtuig en de touringcar in en uit te kunnen stappen
-U dient er rekening mee te houden dat niet alle bestemmingen, hotels en/of excursies even toegankelijk zijn met een rolstoel/rollator.

Onze certificeringen

Onze betaalmethodes

  •  creditcard
  •  ideal
  •  sepa
Huidige lokale tijd
in Nederland